Feb 16, 2015

Un om între oameni( Partea a II-a)

       Fire idealistă, la început a fost dezamăgit, dar pe parcurs a descoperit bucuriile meseriei în care s-a implicat trup și suflet, profesor în cercetare militară. Memoriile la care, de altfel, lucrează, găzduiesc desfășurarea celor 42 de ani de muncă în slujba Armatei Române. Faptul că a fost un profesor excepțional reiese din mărturiile numeroșilor elevi care i-au trecut prin mână și care au ajuns oameni adevărați. Ce îți poți dori mai mult ca profesor decât să îl auzi pe Generalul cu 4 stele spunând:"Domnule profesor, la fiecare steluță pe care am obținut-o se află contribuția dumneavoastră."
     Porecla sa a fost "Masculul" de la îndemnul cu care își corija studenții: "Fii, măi, mascul, nu mârlan!"
infoest
    I-a avut colegi pe profesorii săi la Sibiu, iar dragostea studenților, cu care nu era deloc indulgent, s-a manifestat în diverse feluri atrăgând invidii nefondate asupra sa. Majoritatea elevilor săi gândindu-se la anii formării lor, îl menționează cu respect și entuziasm pe colonelul Costică Gavrilă ca pe un părinte.
   L-am întrebat despre eșecuri, acestea țin de sănătate. Perfecționist, nicicând nu a urmărit succesul, totuși realizările sale dovedesc că l-a obținut. Mândru este de toți copiii săi, naturali și de la școală. Pe proprii copii i-a învățat să muncească, să obțină totul pe cont propriu, la fel cum învățase și el de la părinții săi "Uitați-vă la mine și la mama voastră (învățătoare de mare calibru), dacă vreți să obțineți ceva, munciți să ajungeți ca noi!"Fiul a urmat o carieră în Armată Română la fel ca tatăl, depășindu-i cu mult funcția, iar fata lucrează la SRI.
    Odată retras la Brăila, a înființat cercetășia pe care a vrut-o o școală de educație civică și patriotism, dar s-a lovit de reticența și indiferența celor mulți nereușind să atingă nivelul dorit. Totuși, a condus și îndrumat sute de copii prin toată țara și în străinătate nu atât pentru recreere, cât pentru învățare practică.
       A doua oară ce ar face? S-ar implica și mai mult, deși sub o privire retrospectivă pare că a făcut imposibilul.
       Pentru rezumarea personalității sale sunt suficiente cele mărturisite de el în timpul interviului.
„Mi-am făcut din profesie un cult fiind ofiţer cercetaş militar. Educaţia este filozofia vieţii mele, sunt convins că o comunitate educată e cultă şi prosperă. Iubesc natura şi caut să o cunosc cât mai mult. Sunt un dac şi studiez dacologia, care este evanghelia poporului meu. Sunt mândru de ţara mea".
„Mă dezgustă tot ceea ce derapează de la o conduită decentă. Acest lucru înseamnă pentru mine ineducaţie. Detest minciuna şi oamenii care se folosesc de ea pentru a-şi atinge scopurile. Nu-mi plac oamenii care nu ştiu pentru ce trăiesc şi ce vor de la viaţă."

No comments:

Post a Comment